Chrischurch Tot Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Jens Palsma - WaarBenJij.nu Chrischurch Tot Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Jens Palsma - WaarBenJij.nu

Chrischurch Tot Lake Tekapo

Door: jenspalsma

Blijf op de hoogte en volg Jens

20 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Nieuw-Zeeland!
Nog maar zo kort in Nieuw-Zeeland en toch al weer zoveel beleefd!
14 op 15 Februari ben ik geland in Chrischurch! Na 2 goede vluchten te hebben gehad (Cairns-Brisbane) en daarna (Brisbane-Chrischurch).
ik kwam in de nacht aan in Chrischurch om half 1, Ik had geen hostel gereserveerd aangezien die in de nacht allemaal gesloten zijn, Dus ik dacht ik blijf een
paar uur op het vliegveld slapen. Toen ik daar een Simkaart wou halen kwam ik iemand tegen in de rij die naar een hostel ging die blijkbaar 24 uurs receptie had!
Dus toen dacht ik dan ga ik daar ook heen! met de Airportshuttle daar gedropt, Bleek het te zijn volgeboekt.... Ik kreeg een kaart van de man van de receptie met
de weg die ik moest lopen naar een ander hostel..25min gelopen, Ondertussen was het half 3 in de nacht..In dat gebied zaten veel Motels en een paar andere Hostels..
Toen heb ik nog een uur gezocht naar een die open was.. helaas allemaal gesloten, Ik ben toen terug gegaan naar het volgeboekte hostel met 24uurs receptie en ben daar op de bank geploft! De volgende dag in Chrischurch rondgekeken... Deze stad is nog steeds totaal verwoest van de Aardbeving van vorig jaar! Straten liggen open, om veel gebouwen staan hekken omdat er daar instortingsgevaar dreigt, en het centrum is helemaal afgesloten! Als je hier bent wil je eigelijk weer zo snel mogelijk weg! Dat heb ik dan ook maar gedaan de volgende dag! Na het uitchecken om 10uur ben ik naar het busstation gegaan, en heb ik gevraagd welke bus ik het best kon nemen om langs de snelweg naar het zuiden te komen, Ik heb toen een bus gepakt naar het plaatsje Rollington net buiten Chrischurch, In de Bus sprak ik met een man uit Engeland die al 54 jaar in Nieuw-Zeeland woonde. Vroeger woonde hij in Chrischurch maar na de aardbeving zijn veel mensen gaan verhuizen en werden de steden rondom Chrischurch steeds groter. Hij Woonde nu in Rollington. Toen we daar uit de bus stapte liet hij mij de beste plek zien om van te liften! Ik ben daar langs de weg gaan staan en na 10 minuten dacht ik al... Hmmm ik hoorde dat het hier zo makkerlijk ging, merk er nog niks van! Maar!! 5-10 minuten later stopte er een vrouw waarmee ik mee kon rijden! Ze woonde in de plaats Timaru. Dat was al best wel zuiderlijk dus was goed voor mij! na 1uur rijden zijn we gestopt bij de Mac Donalds daar even wat te eten gehaald:-)!! Timaru was nog een uur rijden.. Toen we in timaru aankwamen was het 3uur en moest ze meteen haar dochtertje van school halen dus ik ben mee geweest naar die school daar! Geniaal:P! Toen haar dochter van 5 in de auto kwam kon je in haar gezicht zien van Huuhh,, Wie is dit dan? Daarna hebben ze me gedropt Voor een Hostel!! Echt super aardig!! Zo maak je nog eens wat mee! Ik heb die dag nog een beetje rondgekeken in dat plaatsje, Het zat direct aan de zee, Met een klein strandje. In het Centrum waren nog wel een aantal winkeltjes maar ook niet veel! niet een bijzonder stadje..Voor de volgende dag had ik besloten naar een meer te gaan: Lake Tekapo, Had ik het hostel gehoord(en ook al in Chrischurch) van een aantal anderen dat dat heel erg mooi moest zijn. De volgende ochtend ben ik naar de supermarkt geweest voor wat ontbijt en ben ik in het begin van de middag gaan lopen naar de rand van het stadje..Hier gingen geen bussen heen en ik kon ook nog niet al starten met liften aangezien de meeste mensen de hele andere kant op gaan. Het was toch nog wel bijna een uur lopen naar de afslag richting het meer. Toen ik daar eenmaal was had ik na 15-20 minuten een lift van een man die naar de plaats Fairlie ging. Dat was ongeveer halfverwege.. Dus dat was erg mooi voor mij! Het was een klein busje waarin hij reed, Hij was aan het werk: Hij haalde studenten op uit de binnenlanden om die naar en van school te halen, Hij kon mij ook het een en ander vertellen over mooie plekken op het Zuider-Eiland. Eenmaal in Fairlie ging ik uit de Auto aangezien hij toen de andere kant op moest voor het oppikken van studenten. Vanaf daar ben ik weer bij de weg gaan staan.. Toen kwam er na 5 minuten ook nog een andere jongen aangelopen die aan het liften was, Hij zei dat hij verderop zou gaan staan zodat ik de eerste rit zou krijgen.. na ongeveer 20 minuten stopte er een vrouw die naar Twizel ging die kwam dus langs het meer en kon mij mee nemen! Ik vroeg aan haar of ze die andere jongen verderop ook kon mee nemen en dat was ook geen probleem!, Hij was aan het liften naar Queenstown waar ik denk ik hierna heen ga!. Het was een Thaise vrouw die al sinds haar 23ste in Nieuw-Zeeland woonde!, Ze had haar eigen Thaise restaurant in de plaats Twizel! Eenmaal bij het meer zei ik dat ze me wel gewoon ergens mocht afzetten,, No No No, zei ze, Toen is ze eerst langs een oud kerkje gereden en heeft ze daar wat over gezegd, toen reed ze de hostels voorbij en heeft ze laten zien vanaf waar je kon wandellen om het meer van boven te zien! Dus eerst een hele rondleiding gehad!:P Daarna heeft ze me afgezet bij een Hostel vrijwel direct aan het meer! Ik heb daarna nog een van de Wandelingen gedaan! Het duurde ongeveer een uur tot de top van de berg, Sommige stukken best wel stijl.. Maar als je dan eenmaal boven was!! WAUW!! Prachtig om al die bergen en het meer dan te zien! Op de foto's ziet het er wel goed uit maar als je het dan in het echt ziet is het gewoon geweldig!!! aan de horizon aan alle kanten prachtige bergen, een kleiner meer en het grote meer: Tekapo! Zo indrukwekkend!! Hierna ben ik weer terug gelopen en ben ik gaan kijken of ik wat kon eten hier in het kleine dorpje! Daarna ben ik nog even gaan kijken bij het kerkje waar het Thaise vrouwtje het over had. De volgende dag ga ik proberen te liften richting Queenstown.

Kijk voor de foto's even op Facebook!

  • 20 Februari 2012 - 08:01

    Bryan:

    hee man,

    echt lagge verhaal weer man!
    je beleefd echt super leuke avonturen lees ik wel!
    ben echt jaloers man wou dat ik mee had gekunt!
    kan niet wachten tot we weer samen een pilsje kunnen drinken onder het genot van een potje 16en!
    je hebt nu nieuwe simkaart daar? wat is daar het nummer van?

    hoor snel weer van je man!

    grtz

  • 20 Februari 2012 - 08:14

    Irma:

    Hoi Jens, wat een avonturen! Geweldig. Veel plezier nog.

  • 20 Februari 2012 - 10:05

    Amber:

    jeetje, nog maar een week in nieuw zeeland en zoveel dingen meegemaakt! Echt geweldig wat je allemaal meemaakt. xxxxxx

  • 20 Februari 2012 - 10:34

    Geja De Wal En Fred:

    hoi, jens,van jouw oma(mijn tante houkje)hoorde ik van je reis!
    In 2009zijn wij ook verliefd geworden op lake tekapo!Schitterend!
    momenteel maken wij een camperreis vnml langs de zuidkust van australie,3mrt vertrekken wij weer naar nederland,Zoals jij ook ervaren zult hebben, is australie van heel andere orde, maar ook een geweldig land.
    wij wensen je nog een hele fijne tijd in n zeeland!
    Gr van je achter,achternicht geja de wal,en fred

  • 20 Februari 2012 - 11:08

    Christa:

    Wow, spannend! Gelijk FB gecheckt, maar ik kon geen foto's vinden...Snel erop zetten hoor, dan kunnen we weer meegenieten! groetjes.

  • 20 Februari 2012 - 12:31

    0ma:

    Lieve Jens ,wat genieten we van je verhalen,alleen vond je oma het wel naar, dat je zo midden in de nacht naar een slaapplaats liep te zoeken.Je doet het geweldig en wat beleef je veel.Heel veel groetjes van opa en oma.

  • 20 Februari 2012 - 18:41

    Baukje:

    Hallo Jens,
    Zo beleef je nog eens wat en leert allemaal soorten mensen kennen.
    Een verrijking! Het lijkt me een ervaring die je je hele leven mee gaat nemen.
    Fijn dat je zo vaak schrijft, dan kunnen we meegenieten.
    En worden een beetje jaloers op je..........
    Goede reis verder!

  • 22 Februari 2012 - 13:13

    Amber:

    Bedoel je met, kijk voor de foto's even op Facebook, de foto's van Nieuw-Zeeland? of gewoon voor de foto's van je reis? Want ik ben wel benieuwd naar de foto's van Nieuw-Zeeland xxxx

  • 25 Februari 2012 - 18:56

    Hylco:

    Vette verhalen man, beleef je nog es wat
    Succes op je trip jonge!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Jens

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 28306

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 13 Juni 2012

Australie en Zuidoost Azië!

Landen bezocht: