Mount Cook tot Te Anau - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jens Palsma - WaarBenJij.nu Mount Cook tot Te Anau - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jens Palsma - WaarBenJij.nu

Mount Cook tot Te Anau

Door: jenspalsma

Blijf op de hoogte en volg Jens

23 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lake Tekapo - Te Anau

De volgende dag ben ik dus vanaf Lake Tekapo proberen te gaan liften naar Queenstown, Ik stond rond een uur of 10 aan de weg bij het meer.
Duurde ook nu weer niet lang! binnen 15 minuten had ik een rit! Het was een echtpaar uit Oslo van rond de 60 jaar oud. Zei gingen richting Mount Cook dus ik kon de eerste 30km met hun mee rijden, Maar toen vertelde ze dat ze alleen naar Mount Cook gingen voor de dag en dat ze daarna weer terug zouden gaan richting Lake Tekapo. Mount Cook is een afgelegen klein plaatsje waar alleen maar 1 weg heen gaat voor 60 km. Ik had van andere reizigers al gehoord dat het daar wel heel erg mooi moest zijn! Ik heb toen dus gevraagd of ze mij mee wouden nemen helemaal naar Mount Cook, Dat was voor hun geen probleem! Eenmaal in Mount Cook zeiden ze dat ze me ook wel weer mee terug konden nemen, Dus dat was helemaal mooi! We hadden 3 uur later bij de auto afgesproken, Ik heb toen een wandeling gemaakt van een uur naar een uitkijkpunt over de berg Mount Cook. Was wel heel erg mooi om te zien!, Je zag beneden aan de berg ook een klein meertje van het smelten van sneeuw op de berg. Hierna moest ik ook weer een uur terug lopen en heb ik nog heel even in het dorpje rondgekeken. Om de afgesproken tijd was ik weer bij de auto en zijn we terug gereden, onderweg vertelde het echtpaar me dat ze me wel in de volgende dorp wouden afzetten omdat ik vanaf daar meer kans had om verder te liften! En in dat dorp was een grotere supermarkt dus daar konden hun dan wat boodschappen doen. Dat was wel super aardig!, In dat dorp hebben ze me afgezet en toen ben ik naar de goede weg gelopen om verder te gaan liften! Ik zat nu ongeveer in het midden van het zuidereiland in het plaatstje Twizel, Er was hier heel weinig verkeer aangezien er in de buurt niet veel grote steden liggen. Ook heeft heel Nieuw-Zeeland maar minder dan 5 Miljoen inwoners. Ik moest dus soms een paar minuten wachten op de volgende auto..Maar toch werd ik al vrij snel weer opgepikt (10-20minuten) Het was een man uit Nieuw-Zeeland die samen met zijn ouders een wijnboederij had en daar wat over vertelde!. Hij kon me alleen maar mee nemen tot het volgende dorpje(Omarama) aangezien hij daar woonde. Hij dropte me aan het eind van het dorp vanwaar ik meteen weer verder kon gaan liften! Ik was nog maar net uit de auto, had mijn backpack ergens langs de weg neergezet en toen ik aan de weg ging staan had ik meteen al weer een rit! Was een jong stel van een paar jaar ouder dan mij, Zei konden mij brengen naar Wanaka, een van hun ouders hadden daar een vakantiehuisje dus daar gingen zei heen voor een aantal nachten. Ze hebben me afgezet in Wanaka en het was ook al wel wat later dus ik dacht mischien moet ik hier maar blijven voor de nacht. Ik heb toen besloten om toch nog even naar de goede weg te lopen en het toch te proberen in Queenstown te komen, Als ik niet binnen 20minuten zou worden opgepikt zou ik terug gaan lopen om een hostel in Wanaka te zoeken, Toen ik een stukje de weg opliep om een goede plek te zoeken om vandaan te liften en af en toe als er een auto langskwam stopte ik even en stak ik mijn arm even uit om te liften. Toen stopte er al een auto met een Duits Homo stel erin! De ene was heel erg druk en die andere heel erg rustig.. Was wel heel erg grappig! Ze gingen naar Queenstown omdat in Wanaka alles was volgeboekt! Ik had dus wel terug kunnen gaan maar dan was ik erachter gekomen dat alles vol zat! In de auto hebben we een stuk of 10 Hostels in Queenstown gebeld, allemaal volgeboekt.. Het was ondertussen al 8 uur en het begon langzaam donder te worden. Uiteindelijk vond ik een Hostel die nog niet volgeboekt was, Eenmaal bij het hostel moest ik maar even een wijntje komen drinken in de lobby bij de homo's hun kamer. Daarna ben ik maar gaan slapen was een lange dag geweest! De volgende dag ben ik naar een ander hostel gegaan in de Queenstown en heb ik daar in de plaats wat rond gekeken, Queenstown word ook wel ''The adventure centre of the world'' genoemd omdat je vanaf hier heel veel van dat soort dingen kan doen: Skieen, Bungee jumpen, Skydiven, Wild water raften en nog veel meer van dat soort dingen. Heb in dit hostel 2 nachten geslapen en op de tweede avond zijn we met een aantal van de kamer wat gaan drinken in een bar, Was een geweldige wc in die bar.. Er stonden stanbeelden in de pisbak met daarboven foto's over wie je heen kon pissen. (zie foto's) De volgende ochtend ben ik samen met een nederlandse jongen een fergburger gaan halen.. Fergburger is een burgerrestaurant dat heel erg bekend is in Queenstown, en niet alleen daar veel mensen over het hele land kennen deze burgerzaak en het staat in elke reisgids. Door een Jury zijn ze een paar keer verkozen tot beste burgerrestaurant van de wereld! Binnen hangen ook allemaal krantenartikellen van over de hele wereld over jounalisten die hier een burger hebben gegeten en hierover geschreven hebben!, Een van de must do's is dit in Queenstown. De hamburger zijn super groot, dus dit was mijn ontbeid en lunch.:P Beste burger ooit voor mij! Binnen is het de hele dag lang stampvol, de rij staat altijd tot aan buiten het restaurant! Daarna heb ik een bus gepakt richting het de buitenwijken van de stad. Vanaf daar ben ik weer gaan liften, Na 5 minuten stopte er een stel, een man uit Spanje en een vrouw uit Griekenland. Zei konden mij mee nemen naar Te Anau, Ik wou graag het zuiden van het land zien en dan op naar de plaats Dunedin gaan(het oosten). Onderweg hebben we een paar stopts gemaakt op plekken waar je moooi uitzicht had over de meren. In Te Anau hebben ze me weer gedropt en vanaf daar ben ik weer verder gaan liften.... Maar daar meer over in een paar dagen.. Dit was wel weer genoeg voor nu dacht ik zo..:-) Iedereen heel erg bedankt voor de reacties op de voorgaande reisverslagen! Ik vind het heel erg leuk om die te krijgen en lezen!

  • 23 Februari 2012 - 10:48

    Jolanda:

    Ha die Jensie, zo leuk om weer met je mee te reizen in jou verhalen. Wat maak jij veel mee zeg en je leert zo een hoop mensen kennen van verschillende nationaliteiten. ha,ha,ha ik ben heel benieuwd naar de pisbak-foto. Fijn te horen dat ook daar ook veel junk food te verkrijgen is want dat is wel aan jou besteed. Hoelang blijf je daar in New Zeeland en wanneer ga je naar Bali?
    Jensie ik wens jou een hele fijne avonturen toe en wacht je volgende avontuur af.

    Liefs Jolanda

  • 23 Februari 2012 - 11:37

    Rita Klamer:

    Hey Jens, wat beleef je toch allemaal mooie dingen. En je komt in aanraking met zoveel vriendelijke mensen, geweldig. Ben benieuwd of je, als je weer terug in Nederland bent, zelf nog wel een lifter voorbij kan rijden zonder hem/haar mee te nemen.
    Geniet ervan, hier is het toch maar winter, koud, brr. Mooi filmpje van die vissen.
    Jammer dat je foto's nu op face-book staan, die heb ik nl. niet.
    Hartelijke groet,

    Rita

  • 23 Februari 2012 - 11:39

    Bryan:

    Hee man,

    Haha zit je bij duitsers in de auto zijn ze nog gay ook Hahaha hoe zoek je het uit:p
    Mooie verslagen maak je altijd hoor!!
    En ook VIA dat gekke Facebook hou je me op de hoogte!!
    Echt top man!!

    Spreek je snel weer!!

    Grtz

  • 23 Februari 2012 - 14:31

    Tineke:

    Wie kan jou nou een lift weigeren....super dat ook Nieuw Zeeland je goed bevalt. En het lijkt mij een heel avontuur dat liften maar als ik lees wat voor leuke contacten dat weer oplevert, is het zeker de moeite waard. Nog heel veel plezier.

    Liefs,
    Tineke

  • 23 Februari 2012 - 15:49

    Oma:

    Wat leuk dat de mensen daar allemaal zo vriendelijk zijn.Maar ja zo'n leuke jongen laat je natuurlijk niet langs de kant van de weg staan.Veel liefs van opa en oma.

  • 23 Februari 2012 - 16:09

    Amber:

    weer een leuk verhaal! Super allemaal schat! Ben nu wel heeeel erg benieuwd naar de foto's.......

  • 23 Februari 2012 - 19:05

    Christa:

    Wat een fantastisch verhaal weer. Go with the FLOW (dat doe je zeker, zo te lezen)! Wanneer komen de foto's nou op FB?!?!

  • 23 Februari 2012 - 19:53

    Roelien:

    Ha lieve Jens, Tja je verhalen had ik inmiddels al van je gehoord....MAAR NU JE FOTO'S NOG haha. Ik kan niet wachten om een wilde pinguin te zien! Een echte ADHD pinguin?
    Liefs,
    Roelien

  • 24 Februari 2012 - 08:21

    Baukje:

    Hallo Jens,
    Zo te horen gaat dat liften daar heel goed. Leuke ontmoetingen in alle soorten en maten.
    Ben benieuwd naar de wc's en het burgerrestaurant. Ik ga nu even kijken op Frans z'n Facebook.
    Groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Jens

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 28311

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 13 Juni 2012

Australie en Zuidoost Azië!

Landen bezocht: