Whitesunday Sailing , Magenetic Island en Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jens Palsma - WaarBenJij.nu Whitesunday Sailing , Magenetic Island en Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jens Palsma - WaarBenJij.nu

Whitesunday Sailing , Magenetic Island en Cairns!

Door: jenspalsma

Blijf op de hoogte en volg Jens

15 Februari 2012 | Australië, Cairns

Whitesunday Sailing..

Vanaf Airlie Beach heb ik een 2 daagse trip gehad rond de whitesunday eilanden in de great barrier reef!. De dag voordat ik vertrok moest ik ergens in het dorp inchecken daar kreeg ik een kaartje waar ik de volgende dag moest wezen. Op het kaartje leek het heel makkelijk, dus ik dacht dat zie ik morgen wel. De volgende dag ging ik daarheen met mijn spullen en natuurlijk kon ik het niet vinden. Ik liep een stuk langs de weg, dus ik kon het ook niet vragen. Even later begaf mijn slipper het en het begon super hard te regenen... dat was dus een goed begin.. uiteindelijk wel gevonden! en maar een beetje te laat.. De vorige dag had ik ook een papier gekregen met daar met een enquete die je moest invullen en inleveren.. Toen ik aankwam was die zeiknat geregend aangezien ik het kaartje op de enquete nodig had om het te vinden. Toen ik het inleverde viel het bijna uit elkaar en was het onleesbaar. De zeilboot waar ik op zat was niet heel groot, 14 meter lang en goed voor 15 personen. Onze groep bestond maar uit 10 personen, 5 uit Denenmarken, 2 uit Finland, 1 duitser en iemand uit Zwitserland. Zeer toevallig: een van de jongens uit Denenmarken heete ook Jens! De eerste dag op de boot hebben we vanaf de boot een aantal eilanden gezien en onze eerste snorkeling gehad! Echt zo onvoorstelbaar mooi! Zoveel verschillende vissen in alle kleuren en maten! En al dat koraal was ook echt geweldig! Het leeft helemaal!, Na onze eerste snorkeling zijn we nog een stuk gaan varen naar een rustige plek voor de nacht!, De volgende dag vertrokken we al om 5 uur in de ochtend, we gingen naar een speciaal eiland waar het Whitesunday national park was!, Op dit eiland was ook een heel erg groot en mooi strand! Super om dit te zien (kijk de foto's maar) Echt geweldig mooi! Alleen jammer dat het toen vrij bewolkt was anders waren de foto's nog veel mooier! Maar na daar te zijn geweest zijn we met de boot nog naar 2 andere plekken gegaan om te gaan snorkellen! Op een van die plekken zag ik ook nog een schildpad, waar ik even achterna had gezwommen! Op de laatste duikplek bleven we voor de nacht, De volgende ochtend deed de bootman de muziek aan om half 6 en zei dat iedereen nu moest gaan snorkellen aangezien er nu nog meer visies waren!, Ik wou echt dat ik een onderwatercamera had dan kon ik jullie laten zien wat ik heb gezien daar! We hebben toen gesnorkeld voor 30 minuten en wat heel erg grappig was is dat er 3 kleine visjes van ongeveer 5 cm, gele visjes met zwarte strepen, al die tijd onder mij hebben gezwommen! En als ik ze weg probeerde te jagen bleven ze maar terugkomen en onder me zwemmen! En ik heb ook nu weer een schildpad gespot! Hierna zijn we terug gegaan naar de haven waar de volgende groep alweer stond te wachten! Na nog een nacht in Airlie beach ben ik de volgende dag met de bus naar Townsville gegaan.

Magnetic Island!
Toen ik in townsville aankwam en we met de bus door de stad reden vond ik het niet echt zo super lijken, Ik wist van een paar anderen dat ze vanaf Townville naar Magnetic Island gingen dus dat heb ik ook maar meteen besloten om te doen! De boot was vrij goedkoop en maar 20 minuten naar het eiland, eenmaal op het eiland met de bus naar een hostel gegaan! Het hostel leek echt op een resort! heel erg groot en overal aparte huisjes, Meteen aan het strand met super uitzicht, en met een zwembad. De volgende dag heb ik samen met twee meisjes die ik kende van Fraser island scooters gehuurd en snorkel spul gehuurd. Zijn we eerst ergens heen gereden om vervolgens een stuk te wandellen naar een Bay om daar te gaan snorkellen.. Helaas stelde het snorkellen vrij weinig voor het enige wat hier te zien was was het zand op de bodem.. Als je gaan zwemmen of snorkellen moet je hier altijd een stinger-suit dragen.. Aangezien de gevaarlijke soorten kwallen in de zee hier. Na het zand snorkellen zijn we naar de andere kant van het eiland gereden waar je kon zwemmen in een afgezet stuk zee waar dus geen kwallen konden komen,,Alleen als je gaat zwemmen dan is het water niet eens meer verkoelend, Het is gewoon warm! ik ben bij de life Guarde gaan vragen wat de watertempratuur was en hij zei dat dat het water 32¤ C was! Na hier even geweest te zijn zijn we weer helemaal terug gereden met de scooters! Vond het echt leuk om op deze manier het gehele eiland te zien! De volgende dag vertrok ik alweer van het eiland, Ik ben toen met de bus naar Mission Beach gegaan dat was een klein plaatsje waar niet veel te doen of te zien was. Het hostel was wel heel erg mooi met een groot zwembad! En toen ik in de avond terug liep van de supermarkt kwam ik langs een veld en daar zaten gewoon een stuk of 30 Kangaroo's vanaf 4 meter afstand! Dat was wel gaaf want ik had eigelijk nog geen kangaroo gezien in Australie! De dag daarna vertrok ik alweer naar mijn laatste bestemming op de Oostkust:

Cairns!
Heel veel anderen die je ontmoet hebt op andere plekken aan de oostkust zag je hier weer terug omdat het voor veel ook het eindpunt is, dus dat was wel heel erg gezellig. Ik heb daar eerst 2 nachten in een groot backpackers resort gezeten, maar toen zag ik aan de overkant van de straat een veel goedkoper Hostel dus ben ik daar heen gegaan, Daar was alleen geen airco(en dus snikheet) dus ben ik weer verhuist naar een andere. In Cairns kan je wederom niet zwemmen in de zee door alle stingers (kwallen) daarom hebben ze daar aan de zee een groot lagoon (zwembad) waar iedereen in kan zwemmen, Overdag was het wel fijn om hier dan te zijn aangezien de buiten tempratuur tussen de 35 en de 40 graden was! En dat was alweer mijn laatste stad in Australie, Op het moment zit ik in Chrischurch, Nieuw-Zeeland!

Kijk voor de foto's even op Facebook! hieronder een link:
http://www.facebook.com/jens.palsma/photos

Ik laat jullie snel weten hoe het hier is in Nieuw-Zeeland!

Groetjes!!!

  • 15 Februari 2012 - 08:55

    Hans:

    Hoi Jens, Mooi verslag weer. Aparte ervaring denk ik zo'n groep wilde kangaroo's. Verder is het spinnetje op facebook ter grootte van een handpalm en het idee van allemaal prikkende kwallen wel een enorme stimulans om eens lekker te gaan kamperen daar. Volgens mij zou Jolanda geen oog dicht doen 's nachts met zulke spinnen in de buurt.
    Je staat zelf ook leuk op de foto's. We leven echt helemaal met je mee. Prachtige natuur daar. Als we nog eens in de gelegenheid zijn, willen we ook zeker die kant nog eens uit. Blijf er lekker van genieten kerel.

  • 15 Februari 2012 - 10:02

    OMA:

    lIEVE JENS IK DACHT DAT IK EEN REACTIE HAD GEPLAATST, MAAR IK ZIE NOG NIETS .DUS NOGMAALS BEDANKT VOOR JE BEELDENDE REISVERHAAL EN JE PRACHTIGE FOTO"S.HEB JE MIJN E MAIL GEKREGEN?

  • 15 Februari 2012 - 12:20

    Rita Klamer:

    Jens, we begrijpen het helemaal. Als je eenmaal gesnorkeld hebt, krijg je er niet genoeg van. Het mooiste deel van de aarde ligt onder water ;) Daarom zijn wij zo dol op Curacao, en daar zijn geen kwallen en ander ongedierte. Als je kans ziet, probeer dan duiklessen te nemen. Wordt je nog gekker van de onderwaterwereld.
    Hartelijke groet,
    Rita

  • 15 Februari 2012 - 14:43

    Bryan:

    Hee man mooi verhaal weer!!
    Dat snorkelen lijkt me ook altijd al een keer vet om te doen!!
    Echt weer vette foto's hoor best wel jaloers!
    Gewoon duikpakje alles hier Hahaha.

    Hoor snel weer van je man!!

    Grtz

  • 15 Februari 2012 - 18:04

    Roelien:

    Weer prachtig geschreven Jens (inhoudelijk dan he....duh) en op facebook mooie foto's....Net of ik ook een beetje vakantie heb zo.
    Have lots of fun! XO

  • 16 Februari 2012 - 15:08

    Meinte:

    Hoi Jens

    Wat een leven en wat een mooie dingen beleef je. Blijf er vooral van genieten en blijf vooral schrijven.

    Groetjes Meinte

  • 17 Februari 2012 - 17:19

    Opa & Christa:

    Wat een prachtig verslag heb je weer gemaakt! En speciaal om je foto's te kunnen zien heeft opa een FB aangemaakt...Nu nog even vriendjes met opa worden, Jens! Deze week in de Algarve mooi weer gehad. Erg lekker, terwijl het in NL koud en regenachtig is.
    Hoe is het in NZ? Hopelijk krijgen we snel een verslag van je belevenissen daar! Groetjes en veel plezier gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jens

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 28305

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 13 Juni 2012

Australie en Zuidoost Azië!

Landen bezocht: