Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jens Palsma - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jens Palsma - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: jenspalsma

Blijf op de hoogte en volg Jens

07 Februari 2012 | Australië, Hervey Bay

Fraser island

Vanaf Hervey Bay ging ik 3 dagen en 2 nachten naar Fraser Island! Wereld's grootste eiland van zand. De eerste dag moest je vroeg op, uitchecken om 6uur in de ochtend.
om half 7 kreeg je dan een half uur een DVD te zien over hoe je moet rijden en je moet gedragen op dit eiland..De groep waarmee we naar het eiland gingen bestond uit 25 personen en 1 gids. De groep werd opgesplitst in 2een en de dag voordat we naar het eiland gingen hebben we met zijn allen boodschappen gedaan voor de komende dagen aangezien je op Fraser island geen supermarkt hebt. De groepen werden verdeeld over 4 Four wheel drives.. helaas mocht ik zelf nog niet rijden aangezien je 21 moest zijn .. Het was een kleine
rit vanaf het hostel naar het haventje waar we 45 minuten op de boot moesten naar fraser Island, eenmaal op Fraser Island hadden we eerste wat uitleg over de geschiedenis van het eiland en daarna een wandeling langs een riviertje in het regenwoud.. de gids had ons de weg gewezen en zou ervoor zorgen
dat hij aan het eind van de wandeling daar zou zijn met zijn auto zodat hij de bestuurders van de andere 3 auto´s mee kon nemen en die de andere auto´s konden halen.. alleen halfverwege de wandeling begon het flink te regenen..(vandaar het woord regenwoud) aan het eind van de wandeling kwamen we nog een slang tegen die langs het pad lag. Toen de andere auto's arriveerden was iedereen zeik nat.. en zijn we naar de plek gereden waar we zouden gaan kamperen eenmaal daar stonden de meeste tenten onder water omdat het de hele dag al had geregend!. We moesten toen uitwijken naar een accomodatie in de buurt.. die waren erg mooi en droog:-) op het progamma van die dag stond om nog te lopen naar een meer, maar dat was 45 minuten lopen in de regen waardoor we met de auto's naar een ander meer zijn gegaan waar we anders de volgende dag heen zouden. Heel erg raar.. iedereen aan het zemmen terwijl het super hard regent.. Eenmaal terug bij Basecamp waar we verbleven hebben een aantal van mijn groep Spagetti gemaakt voor iedereen en in de avond zat iedereen in de gemeenschapperlijke ruimte aan tafel drankspelletjes te spelen of TV te kijken, Erg gezellig! de volgende dag moesten we
er alweer vroeg uit! we hadden die dag namelijk veel te doen! in de ochtend zijn we eerst naar een meer gegaan dat Lake Wabby heet.. vroeger was dit een heel groot meer maar het meer word steeds kleiner aangezien het helemaal word opgevult met zand (als je de foto's ziet van het zandlandschap voor het meer, Dat was vroeger helemaal het meer!) was wel heel erg leuk vanaf het zand was het heel erg steil naar beneden waar het meer begon, Als je boven aan de heuvel ging staan en je rende naar beneden kon je niet meer stoppen met rennen en klapte je aan het eind hard in het meer! na Lake Wabby zijn we naar een rivier gereden die ongeveer 50cm diep was en waar je dan als een soort tocht doorheen ging lopen.. (af en toe werd je opeens ingehaald door een aal) daarna zijn we verder gereden over het strand voor 45 minuten en dan kom je uit bij een oud ship dat daar al meer dan 50 jaar ligt te verotten op het land... het was vroeger een vervoerschip van de Australiers maar hij werd te oud en onbruikzaam dat de Japanners het schip van hun hebben gekocht om te gebruiken als schroot..Alleen toen ze naar Japan voerden was er zo'n harde wind dat het schip strande op Fraser Island. Na hier 15 minutjes te zijn geweest en wat foto's hebben gemaakt zijn we door gereden naar een hele grote rots in de zee (Indian Head) eenmaal daar helemaal naar boven gelopen had je een prachtig uitzicht over de stranden van Fraser island! Na daar even van het uitzicht te hebben genoten zijn we verder gereden naar de Champagne Pools.,, Rijden over het strand ging soms best wel hard! soms reden we wel 90 KM/H op het strand! Maar de Champagne Pools waren in de zee, allemaal rotsen in de vorm van ronde zwembaden.. je kon er lekker in zwemmen en soms kwam er eens een golf over de rotsen heen (vandaar de naam) hierna zijn we weer terug gereden over het strand waar we nog een aantal Dingo's tegenkwamen!. Voor de tweede avond hadden we allemaal vlees en andere dingen gekocht voor de BBQ was erg lekker! In de avond hebben we nog een spel gespeeld dat twee jongens uit Finland wel vaker speelden thuis: genaamd Beer Pong.. je speelt het op een tafeltennis tavel met 4 personen in twee teams elk team heeft 5 bekers met Bier op tavel en als de tegenstander het ping pong balletje in een beker gooit moet jij het opdrinken.. wie aan het eind geen bekers meer over heeft verliest!. De laatste dag op Fraser Island zijn we naar het meest mooie en bekenste meer geweest! was echt super blauw en heel erg zuiver water.. Volgens de gids kon je het zelfs drinken, Met het zand van de bodem van het meer kon je je haar wassen. Het werd daar lekker zacht van! na 2 uur bij het meer zijn we terug gelopen naar de Jeeps. en toen liep er opeens een grote leguaan naast me!, ik schrok me kapot! we zijn toen gaan lunchen vlakbij de Jeeps en wanneer we terug zouden gaan liep er een Dingo tussen de auto's en de mensen door! hij was totaal niet aggresief en liep daar maar gewoon een beetje..:P Daarna zijn we terug gereden naar de Boot die ons weer aan het vaste land bracht. Ik heb toen besloten om nog een nacht in het hostel hier te blijven en de dag erna verder te gaan met de bus naar Airlie Beach een busrit van 12 uur. Waarna ik in Airlie beach de Whitesunday sailing trip heb! 2 dagen en 2 nachten op een zeilboot met 15 personen langs alle whitesunday eilanden! maar daar meer later over!

Aangezien het heel erg traag gaat om foto's te uploaden op deze site... Kijk voor de foto's dus even op Facebook!

je kan op deze link drukken en inloggen om ze te zien!:

• 07 Februari 2012 - 11:28

Roelien:

Ha Jens, eindelijk weer zo'n leuk verslag van je....je maakt heel wat mee zeg. Was ik nou maar met je meegegaan....dit wil ik ook wel beleven. En wat spannend, een leguaan. Dat zijn ook van die lelijke oertijd beesten, geen wonder dat je enorm schrok. Lijkt me inderdaad apart om in de regen te zwemmen, dat doe je ook alleen maar als de temperatuur goed is....
    Keep up the good spirit ! Liefs.

• 07 Februari 2012 - 11:30

Christa:

Eindelijk enge beesten in je verslag! Ik begon al te twijfelen of die er wel waren...Wat fantastisch om je ervaringen en belevenissen te lezen. Meer! Vele groetjes uit koud (elfstedentocht?!?) Nederland.

• 07 Februari 2012 - 11:40

Hans:

Hoi Jens. Leuk verslag. Ik denk dat Wout het Finse Pingpong ook leuker vind dan het Nederlandse. Door je verslag is het alsof we er een beetje bij zijn. Je bent nu al ruim een maand weg en hebt al heel veel beleefd. Wij krijgen er hier ook de vakantiekriebels van, maar ja, verschil moet er wezen. Kom je deze week nog even terug voor de elfstedentocht? Het is hier behoorlijk koud en op televisie kunnen ze het nergens anders meer over hebben dan over het schaatsen, maar het zal uiteindelijk allemaal wel niet door gaan.
    We blijven je volgen en ik zal ook af en toe blijven proberen om je te bellen. Helaas tot nu toe weinig succes. Leve het internet, zo spreken we elkaar dan toch. Heel veel liefs en plezier kerel. Uiteraard ook liefs en groetjes van Milan en Jolanda

• 07 Februari 2012 - 13:02

OMA :

Wat heb je weer veel beleefd.
    Ik was erg blij ,dat je geschreven had.Heel fijn om weer van je te horen.Bedankt en heel veel groetjes van opa en oma

• 07 Februari 2012 - 13:25

Fenna:

wow wat een lang verhaal :) fijn dat je het zo leuk hebt daaar.

xxx

• 07 Februari 2012 - 14:19

Bryan:

Hee man leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    Je hebt alweer een heleboel beleefd lees ik wel!!
    Ze zeggen dat wij een elfstedentocht krijgen zou leuk zijn,
    Maar uitraard minder leuk zonder jou erbij man!

Hoor snel weer van je!

• 07 Februari 2012 - 18:22

Baukje:

Hallo Jens,
    We hebben op facebook de foto's bekeken, wat is het daar prachtig zeg!
    Een prachtig eiland en dat water en dat lekkere weer daar spreekt ons wel aan.
    Hier is het koud, maar er ligt wel een mooi ijsvloertje in de sloten, vaarten enz.
    In het weekend heb ik lekker kunnen schaatsen met mijn vader. Het is fijn om te lezen wat je allemaal doet en gaat doen, zo te lezen bevalt het je wel....
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes vanuit het ijskoude Leeuwarden.