Nimbin / Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Jens Palsma - WaarBenJij.nu Nimbin / Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Jens Palsma - WaarBenJij.nu

Nimbin / Surfers Paradise

Door: jenspalsma

Blijf op de hoogte en volg Jens

17 Januari 2012 | Australië, Surfers Paradise

Dagtour naar Nimbin! Een afgelegen dorp ongeveer 70 km van de kust dat erg bekend is geworden door alle Hippie's die daar Wiet verkopen. Dit is ook de enige plek in heel Australie waar de Politie Mariuana gedoogd.
De dagtrip begon rond 10 uur je werd opgehaald bij je hostel en ging eerst naar een regenwoud in de binnenlanden. De Bus stopte ergens langs een klein weggetje en vanaf daar moesten we nog 5 minuten door het regenwoud lopen. Dan kwam je uit bij een waterval waar je kon zwemmen! Na het zwemmen ging je met de bus naar een picknickplek waar we een BBQ kregen! Erg mooi landschap daar! (kijk voor de foto's even op Facebook) na de BBQ ging je dan echt naar het kleine dorp Nimbin, waar ze je overal probeerden Wiet, joint's en mariuana koekjes probeerden te verkopen. Erg leuke dag gehad! De dag daarna was het heel erg slecht weer in de middag ging ik met de bus verder naar Surfers Paradise.

Surfers Paradise!
Na het kleine gezellige Byron bay met de bus gegaan naar Surfers Paradise was maar een busritje van 1.5uur. Vanaf de busstop werd je opgehaald met een busje van het Hostel.
eenmaal in het Hostel bleek het hier best wel uitgestorven te zijn! Meer dan de helft van het hostel was leeg. Ik sliep alleen met 1 ander man (Nederlander!) van rond de 28 op de kamer! dat was wel even heel anders dan de nacht daarvoor toen we met zijn 16e op 1 kamer sliepen! De volgende dag was het niet zulk goed weer dus ben ik langs het strand en door de stad gaan lopen, In de stad kwam ik langs een verkooppunt van een soort kroegentocht daar heb ik een ticket voor gekocht voor $20. Bij die kroegentocht gingen we eerst 1.5 bowlen, was erg gezellig! ik was aan het Bowlen met een stel uit Engeland een stel uit Tasmanie en een jongen uit Nieuw-Zeeland! je kreeg er een gratis drankje en er werd pizza uitgedeeld! na het bowlen ging je met zijn alle naar de eerste Club waar je ook weer een drankje kreeg. en dan na een uur door naar de volgende club waar we ook weer wat eten en drinken kregen! De trip eindigde in de club daarna, Leuke avond! door zo'n trip leer je weer allemaal nieuwe mensen kennen! Surfers Paradise is zelf niet zo geweldig vind ik... je hebt hier eigelijk alleen maar het strand en een grote stad.. en de goeie sfeer net zoals in Byron Bay is hier helaas niet! vandaag (17Jan) ga ik in de avond met de bus verder naar Brisbane! waar ik 2 nachten zal verblijven en daarna verder zal reizen richting Noosa! waar ik een 3 dagen Canoeing kamp in de Everglades heb!

  • 17 Januari 2012 - 07:14

    Irma:

    Hey Jens, wat heb jij al veel beleefd! Geweldig en leuk dat wij het vanuit het koude Nederland allemaal kunnen volgen. Veel plezier.

  • 17 Januari 2012 - 08:17

    Jolanda:

    Hi Jens, wat schrijf je leuk en boeiend, ik proef de hele sfeer uit je verhaal, waterval, zwemmen en dan BBQen, leuke foto's op facebook. Dus de naam Surfers Paradise klinkt zo flitsend als het eigenlijk is nah...Met z'n 2en op een kamer is minder gezelllig maar wel goed voor je nachtrust, ha,ha,ha. niet onbelangrijk als je nog zoveel wilt doen. Je pa zit nu in Utrecht, we volgen je op de voet. Veel plezier in Brisbane & de Everglades.

    Groetjes Jolanda

  • 17 Januari 2012 - 08:32

    Amber:

    hee schat. Wat leuk dat je weer een nieuw reisverslag hebt geschreven! Wat heb je al veel beleefd in 2 weken. Ja je bent nog maar 2 weken weg. Veel plezier en Brisbane. We skypen snel weer even. Ik zal zo je even een mail terug sturen.
    Dikke kus xxxxxx

  • 17 Januari 2012 - 08:53

    Oma:

    Sorry ,lieve Jens, dat ik je wakker belde,ik had wel op de tijd gelet,maar jij sliep lekker uit Toch fijn even met je te praten.Wat goed ,dat je zoveel onderneemt en dat je er zo leuk over schrijft.we zijn daar heel blij mee.Hier vriest het ,dus dat is wel even een groot verschil.Heel veel groetjes van opa en oma

  • 17 Januari 2012 - 10:07

    Bryan:

    Hee kerel!
    dat zijn nog eens leuke kroegetochten!!
    Met gratis pizza Hahaha!!
    Ik vergeet steeds Skype aan te maken hahah, ik lijk toch meer op jou dan we denken hahah!
    Voordat je terug bent heb ik het wel aangemaakt:p

    Veel plezier nog man en je hoort van me!

    Grtz

  • 17 Januari 2012 - 13:47

    Roelien:

    Ha lieve Jens,
    Leuk verslag heb je weer gemaakt. En deze keer ook een filmpje! Goed van je dat je aan allerlei verschillende activiteiten meedoet...wat je zelf ook al zegt; je leert wel veel andere mensen kennen op die manier. Heel belangrijk! Geniet er maar lekker van. We skypen weer snel! Of we bellen. Big hug.

  • 21 Januari 2012 - 13:43

    Timo:

    Hee Jens,

    Prachtig om je ervaringen en alles wat je daar onderneemt te lezen. Je bent zo enthousiast in je verhalen, mooi om te lezen. Ik wens je nog heel veel plezier met alles wat er daar nog op je pad komen gaat!

    Groetjes,
    Timo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Jens

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 28308

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 13 Juni 2012

Australie en Zuidoost Azië!

Landen bezocht: