Sydney / Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jens Palsma - WaarBenJij.nu Sydney / Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jens Palsma - WaarBenJij.nu

Sydney / Byron Bay

Door: jenspalsma

Blijf op de hoogte en volg Jens

13 Januari 2012 | Australië, Byron Bay


Na een lange maar goede vlucht aangekomen in sydney! Toen ik door de douane was heb ik maar meteen een Australische
simkaart aangeschaft! toen ben ik per trein van het airport naar het centrale station gegaan. Het hostel waar ik de eerste nacht verbleef zat vlakbij het CS.
Ik kwam daar en kon inchecken, ik heb mijn backpack in mijn kamer neergelegd en ben toen maar meteen weer vertrokken omdat iedereen nog sliep! we sliepen met zijn
10een in een slaapzaal. ik heb rond het hostel de stad verkend en ben toen terug gegaan naar het hostel om daar Janneke op te wachten! Ik was zelf erg moe van de lange vlucht aangezien in bijna niet geslapen had in het vliegtuig. Die avond zijn we iets gaan eten in chinatown.
De volgende dag zijn we naar The Opera House en the harbour brigde geweest. daarna zijn we per boot naar de Darlin harbor gegaan, Heel veel gezien op deze dag! De dag daarna waren we het lopen in de stad wel een beetje zat en hebben we besloten om naar Bondi Beach te gaan! Een super bekend strand in Sydney! (mischien kennen jullie het wel van het TV progamma: Beach Patrol) het weer was echt heerlijk en de watertempratuur ook!
we wouden graag de volgende dag in de avond met de bus verder naar Byron Bay alleen omdat het op het moment zo druk was zat die bus al vol dus moesten we nog een dag blijven in Sydney. Het slapen in het hostel is super gezellig! je ontmoet heel veel mensen uit alle delen van de wereld! De dag erna op naar Byron Bay! (iets onder Brisbane) We zijn met de nachtbus gegaan zodat je weer een overnachting uitspaart in de dure hostels. De busrit duurde 12 uur. Eenmaal in Byron bay werden we opgehaald met een busje van het hostel. daarna zijn we maar meteen naar het prachtige strand gegaan op ongeveer 50 meter vanaf het Hostel! Byron Bay is een leuk klein stadje met heel veel backpackers. In de avond zijn we even wat gaan drinken bij het strand, waar we 4 Nederlandse meisjes uit Groningen tegenkwamen! we zijn toen met hun ergens op stap geweest. De dag erna lekker naar het strand geweest en bij het zwembad van hostel gezeten. morgen ga ik mee met een speciale tour die Nimbin heet. Je gaat met de bus de binnenlanden in waar je een Hippie stam gaat bezoeken en gaat zwemmen in het regenwoud! waarschijnlijk vertrek in zaterdag nacht richting Surfers Paradise, ik ben er nog niet helemaal zeker over of daarna ook nog naar Brisbane ga. Het word veel afgeraden omdat het verder niet zo speciaal daar is alleen maar weer een grote stad net als Sydney.

Voor diegenen die het leuk vinden om een een keer te bellen!: bel naar 0900-0812 wacht op het menu Typ dan mijn telefoonummer: 61406457350 in en sluit af met een hekje! Slechts 8cpm! Denk wel even aan het tijdsverschil! het is hier 10 uur eerder.


Jullie horen snel weer even wat van me!

  • 13 Januari 2012 - 08:59

    Amberrr:

    Hee, je hebt alweer erg veel beleefd zo te lezen. Leuk allemaal!! Ik zal zo even reageren op je email. Trouwens het is 10 uren later bij jou en niet eerder hihi. Have fun, love you!!

  • 13 Januari 2012 - 09:30

    Roelien:

    Ha lieve Jens, wat fijn om weer een verslag van je te lezen! En leuke foto's van Sydney......pas je trouwens wel op met dat 'zwemmen in het regenwoud' ...lijkt me wel eng met al die beesten.
    Take care and have fun!
    Hug van je moedertje ;-)

  • 13 Januari 2012 - 09:44

    Christa:

    Leuk verslag! En wat doe je veel. Ook fijn om vanochtend (voor jou al avond...) nog even met je te chatten. Veel plezier bij de hippies and elsewhere.
    Doeii

  • 13 Januari 2012 - 10:32

    Bryan:

    Hee maat!
    Leuk weer zo'n verslag van je te lezen! Als je gaat zwemmen in het regenwoud maak dan ff mooi foto'tje van een of andere slang ofzo Jah?? Hahah.
    Is ook leuk met je te blijven smsen.
    Mis mijn maat wel hier hoor.

    Grtz

  • 13 Januari 2012 - 12:26

    Oma:

    Lieve Jens,wat fijn weer wat van je te horen.Ik hoop dat je leuke mensen vindt om verder mee te reizen.Wat heb je al veel gezien We gaan proberen je een keer te bellen binnenkort.Heel veel liefs en groetjes van opa en oma

  • 13 Januari 2012 - 14:38

    Hans & Jolanda:

    Hi Jens, We vinden het zo leuk en spannend om jou avonturen te volgen via je Blog. Ik denk dat alle thuisblijvers deze media toejuichen, zo kunnen we met z'n allen meegenieten van jou avonturen. Super dat je zoveel mensen heb leren kennen en zelfs jongelui uit Groningen. Er gaat niks boven Groningen ha,ha,ha... En morgen ga je naar Surfers Paradise, ik hoorde van je pa dat je weleens gesurfd had dus ik ben heel benieuwd hoe flitsend jij surft, stuur je een foto?
    Jensie wij wensen jou gave dagen toe en kijken uit naar je volgende verhaal.
    Knuffel van ons, liefs van je pa en Jolanda X x x

  • 13 Januari 2012 - 14:52

    Fenna:

    lieve jens,
    wat lijkt het me leuk daar,
    zo gezellig hoe jullie op de grond zitten met zn allen,
    als ik je foto's zie en je reis verslag lees, wil ik er zelf ook wel heel graag heen,
    hahaha en wat leuk een hippie stam,

    xxx


  • 13 Januari 2012 - 17:09

    Fam Stellingwerf:

    Heee Jens!
    Wat leuk om dit te lezen!
    Prachtig is het daar, en wat een lekker weer. We zijn jaloers!
    Pas maar op voor de krokodillen in het regenwoud. Haha
    Nog heel veel plezier en pas goed op jezelf!

    Groetjes Martin, Betty, Nick & Eline

  • 13 Januari 2012 - 18:30

    Rita:

    Hey Jens, wat maak je toch mooie dingen mee. Fijn om te lezen en te zien wat je daar allemaal beleeft. Ik geloof dat we als buren maar een keer gezamenlijk ingevlogen moeten worden; oudjes en jongeren gescheiden natuurlijk;)
    Ook het zomerweer lijkt me erg aantrekkelijk.
    Geniet ervan, heel bijzonder om zo een paar maanden op deze wereld rond te mogen kijken.
    Groeten van ons allemaal!

  • 13 Januari 2012 - 19:14

    Meinte:

    Hoi
    Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt. Foto,s zijn prachtig en leveren toch enige vorm van jalouzie op. Ik hoop voor je dat het allemaal zo leuk blijft als je het nu hebt. We missen je wel heel erg maar ja dat lijkt me logisch we hebben het ook altijd leuk met elkaar. Heel veel plezier daar. Groetjes van ons.


  • 15 Januari 2012 - 16:03

    Rita:

    Hoi Jens,
    Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet ervan!
    Dit is de tweede poging om een reactie te plaatsen. De eerste is niet geplaatst.
    Misschien dat het nu wel goed gaat.
    Weet dat we aan je denken.
    Hartelijke groet,
    Rita Klamer

  • 20 Januari 2012 - 23:15

    Mirte:

    heee jens,
    hoe is je reis tot nu toe? ben wel jaloers hoor haha.
    wij zitten op school & jij bent heerlijk de wereld aan het verkennen (:
    veel plezier met wat nog komen gaat!

  • 21 Januari 2012 - 17:51

    Opa:

    hallo Jens, ik heb zojuist weer wat van je reisverslagen gelezen. wat mooi om allerlei interssante dingen te zien. Heel veel plezier en een fijne voortzetting van je reis.Ik zal je moeder vragen , wat een goede tijd is om jou een keer te bellen. Opa Port.

  • 21 Januari 2012 - 17:51

    Opa:

    hallo Jens, ik heb zojuist weer wat van je reisverslagen gelezen. wat mooi om allerlei interssante dingen te zien. Heel veel plezier en een fijne voortzetting van je reis.Ik zal je moeder vragen , wat een goede tijd is om jou een keer te bellen. Opa Port.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Jens

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 28302

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 13 Juni 2012

Australie en Zuidoost Azië!

Landen bezocht: