Dubai! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jens Palsma - WaarBenJij.nu Dubai! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jens Palsma - WaarBenJij.nu

Dubai!

Door: jenspalsma

Blijf op de hoogte en volg Jens

07 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Dubai!

3 Januari,
Vertrek vanaf schiphol! eigelijk om 14:15uur maar dat lukte helaas niet omdat er door de
storm nog niet getankt mocht worden daarom 1.5 uur vertraging. Erg mooi en luxe vliegtuig, iedereen heeft zijn eigen tv'tje met duizenden films, muziek, spelletjes, Reisinformatie, en je kon de beelden van verschillende camera's buiten het vliegtuig zien (leuk bij het opstijgen!)Toen we bij Dubai in de buurt kwamen mocht het vliegtuig
nog niet landen omdat andere vliegtuigen eerst nog moesten landen dus dat duurde ook weer even. Dubai Airport was echt super mooi en groot! Voordat ik een taxi kon gaan zoeken moest ik eerst geld gaan pinnen (Dirham's)
Toen ik buiten kwam stond er een super lange rij met mensen die allemaal een Taxi nodig hadden! Gelukkig reden de taxi's op en af en duurde het maar 10 minuten voordat ik een Taxi had!
Eenmaal bij het hotel was het ondertussen al 3 uur in de nacht, aangezien het tijdsverschil met Nederland, in Dubai is het 3 uur later. Het hotel zelf was prima! erg klein maar er stond een bed en het was schoon dus niks te klagen.

4 Januari,
Na een korte nacht ben ik vanaf het Hotel die in het Centrum lag een stuk gaan lopen. Dubai bestaat uit 2 delen die elkaar splitsen doormiddel van een rivier.
Ik ben gaan lopen langs de kant van de rivier waar mijn hotel zat... bij het water waren super veel goederen bootjes...langs de waterkant stond het ook helemaal vol met goederen die opgeladen werden(zie foto's) de bootjes gingen naar: Syrie, India, Pakistan en veel Afrikaanse landen. leuk om te zien omdat dit allemaal nog een een prematieve manier ging! Ik ben de rivier helemaal naar boven gelopen waar deze overging in de Zee! vanaf daar heb ik de metro gepakt richting Burj Khalifa (zie foto's) Erg indrukwekkend! deze toren is wel 2x zo hoog als de ijfeltoren! Een jongen uit Nigeria vroeg aan mij of ik een foto'o van hem wou nemen met op de achtergrond de Burj Khalifa. We zijn samen richting de toren gaan lopen, hij vertelde dat hij hier kwam om Indische klederij te kopen en mee te nemen naar Nigeria om het daar weer te verkopen. Naast de Burj Khalifa zat de Dubai Mall.. Grootste winkelcentrum wat ik ooit gezien heb! met binnen ook een waterval en een Aquazoo. hiernaa ben ik terug gegaan met de Metro naar het Hotel.

5 Januari,
Vandaag wou ik graag de andere kant van de rivier gaan bezoeken dus ik ben daar heen gegaan met de Metro Moest nog een stuk lopen voordat ik bij de rivier was.. eenmaal bij de rivier kwam ik in de Gold Souk, opeens overal toeristen en kleine straatjes vol met souvenir winkeltjes.. en buiten elke winkel stond een mannetje..: come see my shop my friend...dit deet me erg denken aan de Medina in Tunesie. Ik liep verder langs het water waar allemaal boten lagen waar je wat kon op kon eten (Floting Restaurant's) even verderop daar kwam een mannetje tegen die rondvaarten verzorgde.. Ik heb toen een rondvaart gehad van 1.5 uur door de rivier in Dubai voor maar €22! was erg leuk! heb zelf ook nog een stukje gevaren!
hierna ben ik weer terug gegaan naar de Metro om vervolgens te gaan naar de Palm Jameira...(bekende palm eiland in de zee) kon daar verder niet zoveel zien dus ben weer terug gegaan met de metro naar het hotel. Heb in de avond ergens in het wijkje van mijn hotel gegeten voor 12 Dirham oftewel ongeveer €2.65! De prijzen vielen me erg mee in Dubai! en de mensen waren echt heel erg aardig en behulpzaam!

6 Januari,
Wekker mooi vroeg! op naar het vliegveld! gebruik gemaakt van de self-service check in: Je scant je e-ticket en daarna je paspoort.
dan kan je een stoel kiezen in het vliegtuig op het scherm. daarna zet je je bagage op de band de machine print dan een label die je zelf om je bagage moet doen. dan neemt de band je bagage mee en print de machine jou boarding pass uit! wat een uitvinding! geen lange wachtrijen meer bij het inchecken! en geen personeel of balie's nodig! Daarna wachten op het vliegtuig die een uur te laat vertrok aangezien we moesten wachten op andere vliegtuigen. Het vliegtuig waar ik in zat was een Airbus A380.. supergroot vliegtuig met 2 verdiepingen! Prima vlucht gehad! Nu lekker 2 dagen in Sydney! en daarna zouden we met de bus naar Byron Bay een populaire plek voor backpackers aan het strand! maar daar meer later over!


  • 07 Januari 2012 - 22:54

    Oma:

    Lieve Jens,wat fijn dat je zoveel hebt geschreven.We kunnen zo helemaal met je meeleven.We zijn in Grijpskerk We gaan even een paar dagen op Milan passen.We hebben hier met zijn allen genoten van je verslag Heel veel plezier en wees voorzichtig, groetjes van ons allemaal oma

  • 07 Januari 2012 - 23:18

    Bert De Berber :):

    Hee lieverd! Wat fijn om te lezen wat je allemaal in Dubai hebt gedaan/gezien (ijfelhoven haha). De foto's zijn ook erg leuk, vooral die van jou en die jongen en die van jou in het bootje. Veel plezier nog even in Sydney en dan horen we zoals je al zei wel wat je dan allemaal gaat doen. Spreek je snel weer jensie! Dikke dikke kus van mij xxxxxx

  • 08 Januari 2012 - 10:03

    Roelien:

    Hey lieve Jens, wat een leuk verslag heb je gemaakt...het is net of ik het ook allemaal beleef als ik dit lees. Fantastisch! En wat een mooie foto's. Leuk dat je een boottocht hebt gemaakt. Dan zie je Dubai van een andere kant....Geniet maar lekker. Onze kerstvakantie zit er bijna weer op. Morgen allemaal weer naar school. We zullen aan je denken in Aussie. Dikke tuuuuut.

  • 08 Januari 2012 - 12:16

    Hannelore:

    Hoi Jens,

    Wat een mooie verhalen en wat kun je leuk schrijven!!
    Ik volg je verhalen op de voet.
    Geniet van Sydney!

    Groetjes, Hannelore en familie


  • 08 Januari 2012 - 12:47

    Meinte & Tineke:

    Hey Jens, Wat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. We kregen even het Gardameer gevoel bij je foto in de boot......al is de achtergrond heel anders ;-). Heel veel plezier, Meinte & Tineke

  • 08 Januari 2012 - 15:55

    Christa:

    Ha Jens,
    Wat heb je veel gedaan in Dubai! Superleuk om te lezen. Ik was dit weekend in L' warden: bezigheidstherapie verschaffen voor Roelien, Wout en Fenna! De kerstfoto's (en het filmpje) waren trouwens ook mooi, net als je Dubai-foto's. Veel plezier Down Under.
    CU, Christa

  • 08 Januari 2012 - 20:05

    Sanny:

    Hee jens!

    ik kwam het ergens tegen en ben het gaan lezen!
    egt superleuk om te lezen en de foto's te zien!
    heel veel plezier daar!

    xxxx

  • 08 Januari 2012 - 20:21

    Hans:

    Hoi Jens,
    Geweldig dat je zo uitgebreid verslag hebt gedaan. Ik heb altijd nog schrijfambities, maar jij doet het gewoon. Beleven we het hier ook een beetje mee. We denken veel aan je en het inspireert ons zeker tot allerlei (waarschijnlijk niet uitvoerbare) vakantiegedachten. Geniet er van kerel en we blijven je volgen. Liefs van je vader, Jolanda en Milan.

  • 08 Januari 2012 - 21:35

    Opa Portugal:

    Hallo Jens , fijn te lezen , dat het je goed gaat.Fantastiese foto's heb je gemaakt.Geef je ogen maar goed de kost , dan kan ik mee genieten als je weer van die reisverslagen maakt.Ik wens je veel plezier en tot de volgende reaktie. Liefs Opa Portugal.

  • 08 Januari 2012 - 21:35

    Opa Portugal:

    Hallo Jens , fijn te lezen , dat het je goed gaat.Fantastiese foto's heb je gemaakt.Geef je ogen maar goed de kost , dan kan ik mee genieten als je weer van die reisverslagen maakt.Ik wens je veel plezier en tot de volgende reaktie. Liefs Opa Portugal.

  • 09 Januari 2012 - 14:55

    Fen:

    lieve broer van me,
    ooh wouw wat zijn die foto'n mooi,
    ben wel een beetje jaloers, op het weer en de mooie gebouwen,
    het is er volgens mij echt heel mooi en heel schoon vooral,
    pas goed op jezelf,

    xxxxxxx

  • 09 Januari 2012 - 15:13

    Lies En Ossie:

    hey maatje,,,mis je wel hoor,en je bent nog maar een week weg....haha,,,mooie foto,s /nou veel plezier in aussi,en goed op jezelf passen ...dikke tut van ons allemaal ..hou van je ,,,ons grapje nou ,,oh ja ook de groetjes van zareena..........x

  • 10 Januari 2012 - 07:12

    Jens:

    Hallo Iedereen! bedankt voor jullie leuke reacties! binnenkort schrijf ik weer even een reisverslagie!!


  • 10 Januari 2012 - 15:07

    Harry:

    Berichtje van je Oom. Hoe bevallen de eerste dagen in Australie? Ben je al leuke mensen tegengekomen waarmee het klikt en om eventueel verder mee te reizen?
    Voor de rest: Just go with the flow!
    Harry

  • 10 Januari 2012 - 17:55

    Lonneke:

    Hoi Jens, Van tante Doet hoorde ik dat je via deze site een reisverslag bijhoudt. Leuk! Meteen gaan kijken en lezen! Wat heb je al wat beleefd, zeg! Afgelopen maandag waren overigens Beatrix, Willem Alexander en Maxima in Dubai. Ze gingen, net als jij, bootje varen, maar kwamen vast te zitten door het lage tij. Fijn dat het reizen tot nu toe, ondanks de vertragingen, goed is verlopen. Volgens Wolfgang is de Airbus A380 het allergrootste passagiersvliegtuig ter wereld. Jens, veel plezier verder, de hartelijke groeten van Wolfgang, Lonneke, Lars en Kai en ook van oom Harry en tante Doet, die jou natuurlijk ook het allerbeste toewensen tijdens je reis.

  • 10 Januari 2012 - 18:31

    Wout:

    he jens
    ik keek even op youtube man vs wild en kwam er achter dat je 1,5 liter per dag moet drinken, maar doordat het in australie zo warm is moet je dat per uur drinken, dus goed blijven zuipen.
    groetje van wout

  • 11 Januari 2012 - 22:18

    Amber:

    We willen binnenkort eigenlijk wel weer net zo'n leuk reisverslag hoor! Hoop dat je daar tijd voor hebt.
    (L)

  • 12 Januari 2012 - 22:27

    Frans En Baukje:

    Hallo Jens,
    Leuk dat we zo met je kunnen mee genieten. Zo konden we er vorige week ook even leuk met je moeder over praten. We zijn naar een lezing over de Schrans van vroeger geweest in het HCL, de Schrans was vroeger veel mooier met prachtige oude panden. Daar in Dubay zijn de gebouwen ook prachtig, mooie architectuur.
    We zien uit naar het verslag over Sydney, Frans wil natuurlijk weer mooie plaatjes bekijken.
    Veel plezier!

  • 12 Januari 2012 - 22:27

    Frans En Baukje:

    Hallo Jens,
    Leuk dat we zo met je kunnen mee genieten. Zo konden we er vorige week ook even leuk met je moeder over praten. We zijn naar een lezing over de Schrans van vroeger geweest in het HCL, de Schrans was vroeger veel mooier met prachtige oude panden. Daar in Dubay zijn de gebouwen ook prachtig, mooie architectuur.
    We zien uit naar het verslag over Sydney, Frans wil natuurlijk weer mooie plaatjes bekijken.
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jens

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1067
Totaal aantal bezoekers 28303

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 13 Juni 2012

Australie en Zuidoost Azië!

Landen bezocht: